X
Następny artykuł dla ciebie

Ten artykuł dostępny jest także w wersji audio. Zaloguj się lub zostań prenumeratorem i słuchaj bez ograniczeń!

Historia Rohlig Suus Logistics zaczęła się wraz z przemianami gospodarczymi na polskim rynku. Dziś firma ta, jak wiele innych powstałych w tamtych czasach, stanęła przed wyzwaniami związanymi z sukcesją. Ale zanim właściciel przedsiębiorstwa zaczął rozmawiać o sukcesji z synami, musiał z międzynarodowej spółki uczynić firmę rodzinną.

Myślenie o synach jako kontynuatorach budowanej przeze mnie organizacji zmieniło moje postrzeganie firmy. Zacząłem widzieć w niej biznes rodzinny.

Firma Röhlig Poland, z której wywodzą się korzenie Rohlig Suus Logistics, była jedną z pierwszych spółek joint venture w Polsce. Do jej udziałowców zaliczały się przedsiębiorstwa: Elektrim, LOT i holenderski Röhlig Continental. Zagraniczny partner należał do niemieckiej grupy, która obsługiwała dostawy wyposażenia dla odradzającego się lotnictwa cywilnego w Polsce, w tym dla Okęcia. Przebudowę warszawskiego portu lotniczego realizował z kolei niemiecki koncern budowlany Hochtief, który poszukiwał człowieka znającego języki niemiecki i angielski do obsługi spraw związanych z importem materiałów i urządzeń. Do udziału w tej rekrutacji namówiła mnie sąsiadka rodziców pracująca w urzędzie celnym. Zostałem przyjęty i w marcu 1990 roku zacząłem pracę przy rozbudowie lotniska.

... 

PRZECZYTAJ TAKŻE: Przekaż firmę w dobre ręce »

Myślisz o przejściu na emeryturę? Zastanów się nad planem sukcesji 

Karen Firestone

Brak komunikowania planów sukcesji klientom, pracownikom i udziałowcom może spowodować wewnętrzny chaos, grożąc utratą klientów oraz spadkiem wartości akcji

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy