Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

O sztuce wygrywania... - komentarz 2

Premium

· · 1 min

Tajemnicą sukcesu TZMO na rynku rosyjskim było niewątpliwie lepsze zrozumienie potrzeb lokalnych konsumentów i dostosowanie się do nich.

Firmy globalne lubią obniżać swoje koszty, tworząc portfel standardowych produktów i stosując dla nich jednolitą koncepcję marketingową w wielu krajach. Koncerny, takie jak Coca‑Cola, chcą na całym świecie sprzedawać produkty oparte na tej samej recepturze, w jednakowych opakowaniach oraz wspierać sprzedaż tą samą reklamą. W Europie Zachodniej strategia ta może odnieść sukces, bowiem w krajach, takich jak Niemcy, Francja czy Wielka Brytania, oczekiwania konsumentów są podobne, można więc zaspokoić je, oferując ten sam produkt. Mieszkańcy tych państw mają zbliżone dochody i żyją w podobnym otoczeniu kulturowym. Jednak pomiędzy konsumentami z krajów Europy Zachodniej i Wschodniej istnieją znaczne różnice. Pracownik w Rosji zarabia średnio kilkanaście razy mniej niż jego niemiecki kolega, nieco inaczej spędza wolny czas, ma też inne przyzwyczajenia kulinarne.

Zostało -789% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów ICAN Business Insight i korzystaj z treści Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Jarosław Kosiński

Partner (principal) w polskim biurze międzynarodowej firmy doradztwa strategicznego Boston Consulting Group.

Polecane artykuły