X
Następny artykuł dla Ciebie

Nowy konsument luksusu zmienia oblicze rynku

PREMIUM

(Nr 33, listopad 2005)

Wbrew powszechnemu mniemaniu, rynek luksusu nie jest zarezerwowany tylko dla najbogatszych. W miarę bogacenia się społeczeństw nawet najbardziej ekskluzywne towary zaczynają kupować ludzie, których trudno zaliczyć do dotychczasowych zamożnych elit. Pojawienie się nowego, znacznie liczebniejszego klienta zmienia reguły gry rządzące rynkiem towarów luksusowych. Trend ten ma fundamentalne znaczenie dla polskich firm, które dotychczas rzadko interesowały się rynkiem luksusu, zakładając, że korzystają z niego bardzo nieliczni polscy konsumenci. Pojawienie się na tym rynku nowego konsumenta rodzi szanse dla lokalnych firm. Aby je wykorzystać, trzeba znać odpowiedź na trzy fundamentalne pytania: Czym od wieków jest luksus i jak wykorzystać jego magiczną siłę przyciągania?, W jaki sposób nowi klienci chcą korzystać z uroków luksusu? i Czym różni się polski nowy konsument luksusu od swojego odpowiednika w najbogatszych krajach? Dopiero wtedy można zbudować najlepszą strategię obecności na rodzącym się w Polsce rynku luksusu.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy