X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Nowatorskie pomysły na wskrzeszenie upadłej firmy

PREMIUM

(Nr 153, listopad 2015)

Richard H. Anderson  · 9 min

Nowatorskie pomysły na wskrzeszenie upadłej firmy

Gdy w 2007 roku firma Delta uratowała się przed bankructwem, jej liderzy zrozumieli, że warunkiem odzyskania przez nią dobrej kondycji będzie nowatorskie myślenie. Zaczęli od wprowadzenia programu udziału pracowników w zyskach firmy i unikalnego programu akcji pracowniczych, w ramach którego 15% kapitału firmy przypadło pilotom oraz członkom personelu pokładowego, naziemnego i pomocniczego. Poza tym Delta pogłębiła relacje z zagranicznymi partnerami, obejmując mniejszościowe udziały w trzech liniach – Aeroméxico, GOL z Brazylii i Virgin Atlantic z Wielkiej Brytanii – i umacniając dotychczasowy sojusz z liniami Air France‑KLM. Krokiem w kierunku pionowej integracji było nabycie rafinerii ropy naftowej Trainer koło Filadelfii – decyzja, która zaszokowała obserwatorów zarówno branży lotniczej, jak i naftowej, ale umożliwiła firmie obniżenie kosztów paliwa i nauczyła menedżerów Delty mądrzejszego podejścia do zakupów, przetwórstwa i transportu ropy naftowej. Delta odzyskała kontrolę nad systemem rezerwacji biletów, stając się jedynym przewoźnikiem amerykańskim, który jest właścicielem i operatorem danych systemowych. Dzięki tym i innym niekonwencjonalnym posunięciom linie Delta są obecnie jednymi z najmocniejszych finansowo i najzyskowniejszych linii lotniczych na świecie.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 98% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy