X
Następny artykuł dla Ciebie

Chociaż media społecznościowe i technologiecyfrowe dokonują rewolucji w świeciemarketingu, to w większości firm organizacjafunkcji marketingowej nie zmieniłasię od 40 lat. W jaki sposób marketingowcypowinni przebudować swoje strategie,struktury i zdolności, by sprostać nowymwyzwaniom? Chcąc znaleźć odpowiedźna to pytanie, firma doradcza Effective‑Brands i jej partnerzy przeprowadzili badanie,które objęło 10 tysięcy pracownikówmarketingu z 92 państw i które pozwoliłoustalić, co wyróżnia najlepsze strukturymarketingowe.Badanie wykazało, że wysokoefektywnefirmy celują w trzech obszarach: łączeniadanych o tym, co robią klienci, z wiedząo tym, dlaczego to robią; komunikowaniacelu istnienia marki i gwarantowaniaklientom „całościowego doświadczenia”.Aby je zapewnić, efektywne firmy burząsilosy funkcyjne i angażują do pomocycałą organizację. W tym celu muszą mocnopowiązać strategię marketingową ze strategiąbiznesową i innymi funkcjami przedsiębiorstwa;inspirować pracownikówz całej firmy, komunikując im cel istnieniamarki; koncentrować i harmonizować działaniamarketingowe wokół kilku głównychcelów; tworzyć operatywne międzyfunkcyjnezespoły i wypracowywać wewnętrznezdolności przez organizowanie szerokozakrojonych szkoleń dla przedstawicieliwszystkich szczebli organizacyjnych. 

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Keith Weed

Dyrektor do spraw marketingu i komunikacji w firmie Unilever i przewodniczący rady nadzorczej projektu badawczego Insights2020 firmy Kantar-Vermeer.

Frank van den Driest

Dyrektor do spraw klientów i partner-założyciel w firmie Kantar-Vermeer, zajmującej się doradztwem w zakresie strategii brandingowych i marketingowych.

Marc de Swaan Arons

jest założycielem firmy EffectiveBrands, która doradza organizacjom w zakresie globalnych strategii marketingowych. Jest także współautorem książki The Global Brand CEO, Airstream New York, 2010

Bądź na bieżąco

Powiązane artykuły

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy