X
Następny artykuł dla ciebie

Ten artykuł dostępny jest także w wersji audio. Zaloguj się lub zostań prenumeratorem i słuchaj bez ograniczeń!

Mimo cennych umiejętności neuroróżnorodni – ludzie z problemami neurologicznymi – nie przechodzą przez rekrutacyjne sito wielu firm. Dlaczego warto ich zatrudniać?

Spójrzmy na Johna. To genialny analityk danych. Połączenie talentu matematycznego z talentem programisty czyni z niego osobę wyjątkową. Z życiorysu Johna dowiadujemy się, że ukończył studia magisterskie na dwóch fakultetach, na obu z wyróżnieniem. Wydaje się, że takiego pracownika chciałaby bez wahania zatrudnić każda firma z sektora zaawansowanych technologii.

To jednak nie do końca prawda. Zanim John trafił na firmę, która na zasadzie eksperymentu przyjęła niekonwencjonalne podejście do rekrutacji talentów, przez ponad dwa lata był bezrobotny. Szukał pracy w wielu firmach. Wszystkie bardzo potrzebowały pracownika z jego wybitnymi zdolnościami, ale przeszkodą nie do pokonania okazała się rozmowa kwalifikacyjna.

Gdybyśmy przez chwilę poobserwowali Johna, wiedzielibyśmy dlaczego. Cóż, John wydaje się trochę dziwny. Zawsze chodzi w słuchawkach; podczas rozmowy nie patrzy na rozmówcę. Mniej więcej co dziesięć minut pochyla się, żeby mocniej zawiązać sznurowadła, bo kiedy są luźniejsze, nie potrafi się skoncentrować. W dobrze zawiązanych butach John jest najbardziej wydajnym pracownikiem działu. Pracuje solidnie, sumiennie i nigdy nie prosi o przerwę. Gdy jego „kumpel”, czyli przydzielony przez firmę opiekun, w końcu nakłonił go do korzystania z przerw, John robił to, ale bez entuzjazmu.

Ze względu na ochronę prywatności John łączy w sobie cechy kilku osób – ludzi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Jest przedstawicielem grupy uczestników pionierskich programów rekrutacyjnych realizowanych w firmach, które jako pierwsze postanowiły szukać wybitnych talentów wśród osób neuroróżnorodnych.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy