X
Następny artykuł dla ciebie

Nieprzewidywalność zdarzeń i zmierzch planowania

PREMIUM

(Nr 113-114, lipiec - sierpień 2012)

Paweł Olechnowicz

Firmy są dziś często zaskakiwane niespodziewanymi zdarzeniami. Aby skutecznie działać w takich warunkach, potrzebne są elastyczne struktury organizacyjne i właściwy dobór ludzi.

O tym, co tak naprawdę oznaczają nowe realia gospodarcze, przekonałem się osobiście, gdy któregoś poniedziałku moją drogę do pracy przerwał pilny telefon z biura. Za kilka godzin na rynku miał pojawić się raport Unicredit, wyceniający akcje Grupy Kapitałowej Lotos na 0 złotych. Byłem bardziej zaskoczony niż wściekły, bo  uważałem, że taka wycena jest wręcz absurdalna. Nie było jednak czasu na rozważania. W takiej sytuacji trzeba działać szybko, a procedury zarządzania kryzysowego muszą być wdrożone natychmiast. W ciągu kilku godzin opracowaliśmy odpowiedź na argumenty analityka i zaplanowaliśmy dalszą komunikację firmy. Zdecydowanie, sprawność działania, a co najważniejsze, zaangażowanie pracowników i kierownictwa sprawiły, że zażegnaliśmy niespodziewany kryzys, którego negatywne konsekwencje mogły być niewyobrażalne. Wkrótce potem wypracowaliśmy też metody, które uchroniłyby nas w przyszłości przed zaskakiwaniem takimi informacjami rynkowymi...

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy