X
Następny artykuł dla Ciebie

Wyniki nowej dorocznej ankiety pod nazwą Most Memorable New Product Launch („Najbardziej pamiętny debiut rynkowy produktu”) wskazują na ciekawą prawidłowość: odsetek amerykańskich konsumentów, którzy potrafili przypomnieć sobie jakiekolwiek nowe produkty, był, średnio licząc, o 10 punktów procentowych niższy w przypadku produktów wprowadzonych do sprzedaży w latach 2008, 2012 i 2016 niż dla produktów debiutujących w innych latach z ostatniego okresu.

Dlaczego? Uwagę mediów i konsumentów pochłaniają wybory prezydenckie. „Polityka może odmienić tryb życia ludzi w sposób dostępny dla niewielu produktów” – piszą badacze. Związane z wyborami reklamy i przekazy informacyjne działają na emocje i trzymają w napięciu, przez co „nowym produktom trudniej jest przedrzeć się do zbiorowej świadomości konsumentów”. Do produktów, którym mimo wszystko udało się przebić przez szum informacyjny w 2016 roku i zapaść w pamięć wielu konsumentom, należą: iPhone 7 firmy Apple, Model X firmy Tesla, miniaturowy głośnik Echo Dot firmy Amazon oraz kilka dań w restauracjach szybkiej obsługi i kilka przekąsek. 

Chcesz wiedzieć więcej? Sięgnij po ten przewodnik sprzedażowy »

Rewolucyjna formuła zwiększenia sprzedaży 

Jak dzięki wykorzystaniu danych, technologii i sprzedaży przychodzącej zwiększyć obroty od 0 do 100 milionów dolarów?
Poznaj przełomowe podejście The Sales Acceleration Formula, które przyniosło fortunę HubSpotowi. Przekonaj się, jak krok po kroku wykorzystać je w swojej firmie, by stworzyć skalowalną i efektywną ekipę handlową realizującą ambitne cele sprzedażowe!

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy