X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Nie potrafisz się uczyć? Naucz się!

PREMIUM

(Nr 169, marzec 2017)

Erika Andersen  · 9 min

Nie potrafisz się uczyć? Naucz się!

Ten artykuł dostępny jest także w wersji audio. Zaloguj się lub zostań prenumeratorem i słuchaj bez ograniczeń!

Współczesne organizacje nieustannie się zmieniają. W wielu branżach postępuje konsolidacja, pojawiają się nowe modele biznesowe, opracowywane są nowe rozwiązania technologiczne, a zachowania konsumentów bez przerwy ewoluują. Dla menedżerów to stale rosnące tempo zmian może być szczególnie trudnym wyzwaniem. Zmusza ich bowiem do szybkiego zapoznawania się z nowymi sposobami funkcjonowania firm i metodami pracy oraz do błyskawicznej reakcji na to, co dzieje się wokół. Jak powiedział teoretyk biznesu Arie de Geus: „Umiejętność uczenia się szybciej niż konkurencja może okazać się jedynym stałym źródłem przewagi konkurencyjnej”.

Nie chodzi mi o warsztaty czy naukę w sali wykładowej. Mam na myśli przezwyciężenie oporu przed robieniem czegoś nowego; szukanie możliwości rozwoju daleko na horyzoncie i ciągłe dążenie do zdobywania zupełnie nowych umiejętności – a wszystko to przy jednoczesnym wykonywaniu codziennych obowiązków. Taka postawa wymaga gotowości do eksperymentowania i nieustannego przyjmowania statusu osoby początkującej, co dla większości z nas stanowi przyczynę ogromnego dyskomfortu.

W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat, pracując jako trenerzy i doradcy tysięcy menedżerów z przeróżnych branż, mieliśmy okazję – wraz ze współpracownikami – zetknąć się z ludźmi, którzy opanowali do perfekcji trudną sztukę uczenia się. Wyodrębniliśmy cztery cechujące ich atrybuty. Są to: aspiracje, samoświadomość, ciekawość i tolerancja dla niedoskonałości. Takie osoby naprawdę pragną odkrywać i zdobywać nowe umiejętności, są świadome swoich atutów i braków, nieustannie formułują i zadają właściwe pytania, a także akceptują własne błędy w procesie uczenia się.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 99% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy