X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Naukowe podstawy marketingu sensorycznego

PREMIUM

(Nr 147, maj 2015)

Lawrence E. Williams  · 5 min

Naukowe podstawy marketingu sensorycznego

Od dwóch dekad marketingowcy z wielu różnych branż rozwijają fachową wiedzę o docieraniu do klientów za pośrednictwem pięciu zmysłów, ucząc się stosowania bodźców zmysłowych. Do takich bodźców należą, przykładowo, pieczenie wywołane przez płyn do płukania ust i skrzypienie pisaka Sharpie, czyli efekty wzmagające wrażenia związane z postrzeganiem marki. Ubiegły rok przyniósł gwałtowny wzrost zainteresowania tą dziedziną wśród naukowców. Z najnowszych badań wynika, że niebawem wkroczymy w epokę, w której o wiele większa liczba firm produkujących dobra konsumpcyjne będzie sięgała po narzędzia marketingu sensorycznego (sensory marketing).

Duża część nowych badań koncentruje się na „ucieleśnionym poznaniu” (embodied cognition). Zgodnie z tą koncepcją doznania zmysłowe pomagają nam w podejmowaniu decyzji bez udziału świadomości. I tak, ludzie trzymający w rękach przez krótki czas ciepły napój częściej niż osoby trzymające zimny napój uznają zachowanie obcego człowieka za przyjazne – wykazał to eksperyment przeprowadzony przez Lawrence’a E...

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 98% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco

Odblokuj wszystko!

Trzy tytuły – trzy perspektywy HBRP.pl, ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Najpopularniejsze tematy