X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Autorzy artykułu opracowali leksykon niemal 300 emocjonalnych bodźców motywacyjnych i korzystając z metod analizy wielkich zbiorów danych, powiązali te czynniki z konkretnymi, zyskownymi dla firm zachowaniami konsumentów. Aby wykorzystać tę wiedzę do budowania przewagi nad konkurentami, firma powinna najpierw zinwentaryzować dane z badań rynkowych i spostrzeżenia na temat klientów, szukając jakościowych opisów tego, co skłania klientów do działania, na przykład pragnienie: wolności, bezpieczeństwa, sukcesu i tak dalej. W drugim etapie firma powinna przeanalizować dane dotyczące najlepszych klientów, aby ustalić, które z niedawno wyodrębnionych bodźców są szczególnie ważne dla grupy najcenniejszych klientów. Następnie powinna znaleźć dwa lub trzy główne czynniki, silnie związane z jej marką. Posłużą one za wskazówkę na temat tego, do jakich emocji klientów firma musi dotrzeć, aby powiększyć najbardziej wartościowy segment rynkowy. W trzecim etapie firma musi uczynić ze swej determinacji w budowaniu emocjonalnych więzi z klientami główną dźwignię wzrostu. Powinno to dotyczyć nie tylko pionu marketingu, ale wszystkich pionów funkcyjnych.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 99% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Daniel Leemon

Dyrektor w CEB, firmie zajmującej się badaniem najlepszych praktyk i technologi. Jest również doradcą w firmie Motista.

Alan Zorfas

Współzałożyciel i dyrektor ds. badań w Motista, firmie zajmującej się badaniem zachowań klientów.

Scott Magids

Współzałożyciel i prezes Motista, firmy zajmującej się badaniem zachowań klientów.

Bądź na bieżąco

Odblokuj wszystko!

Trzy tytuły – trzy perspektywy HBRP.pl, ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Powiązane artykuły

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco

Odblokuj wszystko!

Trzy tytuły – trzy perspektywy HBRP.pl, ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Najpopularniejsze tematy