X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Nagrody finansowe mogą pobudzać innowacyjność

PREMIUM

(Nr 149-150, lipiec - sierpień 2015)

Michael Gibbs  · 2 min

Wprawdzie większość organizacji używa bodźców finansowych do motywowania pracowników, jednak badania naukowe od dawna wskazują na to, że zewnętrzne (czyli generowane przez otoczenie) nagrody i kary nie są szczególnie efektywne, gdy chodzi o kreatywną pracę koncepcyjną i innowacyjność. W rzeczywistości mogą one nawet osłabiać motywację wewnętrzną, którą Daniel Pink uważa za najistotniejszy aspekt pracy w XXI wieku (zobacz jego bestseller z 2009 roku Drive: The Surprising Truth About What Motivates Us).

Przeprowadzone niedawno badanie pomaga objaśnić, w jaki sposób i kiedy nagrody finansowe skutkują poprawą wyników. W 2010 roku duża firma azjatycka z branży usług informatycznych przydzieliła losowo 19 zespołów (złożonych ogółem z około 11 400 ludzi) do grup eksperymentalnej lub kontrolnej. Przez 13 miesięcy członkowie grupy eksperymentalnej otrzymywali punkty za pomysły, które dopuszczono do wdrożenia; dodatkowe punkty należały się im wtedy, gdy ich pomysły zostały wysoko ocenione przez klientów...

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 95% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco

Odblokuj wszystko!

Trzy tytuły – trzy perspektywy HBRP.pl, ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Najpopularniejsze tematy