X
Następny artykuł dla Ciebie

Do pokolenia Y należą ludzie, którzy urodzili się w latach 1980–2000. Na całym świecie jest ich 1,7 miliarda. Przewyższają liczebnością pokolenia swoich rodziców, czyli pokolenie powojennego baby boomu i generację X. W Polsce do milenialsów zalicza się 11 milionów osób. Ich gusta i preferencje po części wciąż się kształtują, ale to oni stają się główną siłą napędową gospodarki. Za dekadę to właśnie milenialsi będą tworzyć 80% rynku pracy. Będą największą grupą klientów, pracowników, szefów, matek i ojców oraz konsumentów. Dlatego firma Vivus Finance wraz z butikiem badawczym Maison & Partners opracowała raport Milenialsi: postawy życiowe a finanse. Publikacja objęła wyniki badania opartego na analizie jakościowej danych zebranych w trakcie pogłębionych wywiadów przeprowadzonych w grupie 1056 przedstawicieli pokolenia Y. W badaniu analizowano wartości i styl życia respondentów, ich stosunek do pieniędzy i produktów finansowych.

Stabilizacja ponad wszystko

Pokolenie Y to najlepiej wykształcona generacja w historii, także w Polsce – 35% z wyższym i 49% ze średnim wykształceniem, w porównaniu z 18% i 33% wśród wszystkich Polek i Polaków. Większość jest aktywna – uczy się i pracuje. Jak deklarują igreki – 42% z nich to studenci, 42% osób pracuje na stałe, 16% pracuje dorywczo, 10% zajmuje się domem, 8% jest bezrobotnych, 4% prowadzi działalność gospodarczą, 4% przebywa na urlopie macierzyńskim, 2% pobiera rentę (powyższe odpowiedzi nie wykluczają się, dlatego suma procentów nie jest równa 100%). Młodsi przedstawiciele pokolenia Y mieszkają głównie z rodzicami, ale osoby w wieku powyżej 26 lat częściej mieszkają z partnerem lub partnerką. Spora grupa młodych Polaków nie chce opuścić strefy komfortu i z tego powodu odkłada decyzję o wyprowadzce i samodzielności. Z ankiet wynika, że milenialsi cenią bardziej stabilizację i bezpieczeństwo z nią związane (53%) niż ciągłe zmiany (23%). Duża część przedkłada również długotrwałe relacje (48%) nad krótkotrwałe (24%).

Odkrywaj jeszcze więcej i częściej. Kupując prenumeratę, gwarantujesz sobie dostęp do solidnej dawki harvardzkiej wiedzy. Miej pewność, że nic cię nie ominie.

Z prenumeratą możesz więcej!

...

PRZECZYTAJ TAKŻE: Dodawanie narracji do swojej pracy bywa bardzo mądrą strategią »

2 najczęstsze grzechy pokolenia Y 

Andrew McAfee

Poznaj błędy, które millennialsi nagminnie popełniają w miejscu pracy.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy