X
Zdobądź pewne komepetencje w niepewnych czasach
30 szkoleń tematycznych online.
Nawet 5 szkoleń w cenie 1!
87,6% zadowolonych klientów
Kup >>
300 od 59

Myślenie liniowe w nieliniowym świecie

PREMIUM

(Nr 176, październik 2017)

Richard Larrick, Stefano Puntoni, Bart de Langhe  · 18 min

Myślenie liniowe w nieliniowym świecie

Sprawdź się, rozwiązując następujacy problem: Wyobraź sobie, że zarządzasz flotą samochodową amerykańskiej firmy. Amerykanie mierzą zużycie paliwa w inny sposób niż Europejczycy zamiast analizować, ile litrów benzyny samochód spala na 100 km, sprawdzają, ile mil (1 mila ≈ 1,6 kilometra) auto przejeżdża na jednym galonie paliwa (1 galon ≈ 3,8 litra).

Używają zatem wskaźnika mpg (1) (miles per galon, czyli mile na galon). Wróćmy teraz do naszego przykładu. Załóżmy, że masz we flocie dwa modele samochodów: SUV‑a, który przejeżdża 10 mil na galonie benzyny, i sedana, który pokonuje na galonie 20 mil. Liczba pojazdów każdego modelu jest taka sama, a każdy z nich przejeżdża 10 tysięcy mil rocznie. Masz wystarczająco dużo pieniędzy, aby wymienić jeden z tych modeli na zużywający mniej paliwa. W ten sposób obniżyłbyś koszty operacyjne i przyczynił się do osiągnięcia celów firmy w obszarze zrównoważonego rozwoju.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 99% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Richard Larrick

Profesor w Fuqua Schoolof Business (Duke University).

Stefano Puntoni

Profesor marketingu w Rotterdam School of Management (Erasmus University).

Bart de Langhe

Adiunkt w dziedzinie marketingu w Esade Business School (Ramon Llull University) i profesor nadzwyczajny marketingu w Leeds School of Business (University of Colorado Boulder).

Bądź na bieżąco

Powiązane artykuły

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy