X
Następny artykuł dla Ciebie

Jason Trujillo jest dyrektorem do spraw rozwoju przywództwa w firmie IBM, która często musiała dostosowywać się do zmian technologicznych. Niedawno rozmawiał z redakcją HBR o tym, w jaki sposób przestawienie się na coaching, który oferują menedżerowie łącznicy, pomaga w dokonaniu transformacji. Oto fragmenty tej rozmowy.

Dlaczego przyjmujecie nowe podejście do coachingu właśnie teraz?

Kulturowa transformacja IBM jest zestrojona ze zmianą profilu działalności firmy – prawie połowa naszych przychodów pochodzi dzisiaj z obszarów, w których przed sześciu laty nie byliśmy obecni. W pełni przyswoiliśmy sobie metodyki myślenia zgodnego z zasadami projektowania i zwinności, które zmieniają sposób, w jaki pracujemy i tworzymy zespoły w celu zwiększenia wartości dostarczanej klientom. Wymaga to od wszystkich pracowników IBM częstszego przejawiania zachowań typowych dla menedżerów łączników. Systematycznie stwarzamy możliwości uczenia się przez coaching, który odbywa się pomiędzy pracownikami.

Jakie są zalety tego podejścia?

Jest ono w większym stopniu motywowane sytuacją rynkową. Zbyt często zespoły odpowiedzialne za procesy uczenia się i rozwoju skupiają się na opracowywaniu i wprowadzaniu w firmie nowych programów dla pracowników (podejście push) – tak naprawdę motywacją jest w tym przypadku samo tworzenie. Nowe podejście (pull) opiera się na przekonaniu o ogromnej wartości sytuacji, w której pracownicy sami szukają tego, co jest im potrzebne. Pozostałe zalety nowego podejścia dotyczą kosztów i szybkości. Przeprowadzenie szkoleń dla 370 tysięcy ludzi wymaga ogromnych nakładów finansowych i zasobów czasu. Kontaktowanie się z kolegami jest bardziej efektywne, a ponieważ nowe podejście już się zakorzeniło, powoduje efekty sieciowe o wirusowym charakterze.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy