X
Następny artykuł dla Ciebie

Marka w mediach społecznościowych

PREMIUM

(Nr 159, maj 2016)

Douglas Holt

Kiedy powstawały media społecznościowe, wieszczono, że zapoczątkują złoty wiek brandingu. Marketingowcy sądzili, że Facebook, YouTube i Twitter pozwolą nawiązać bezpośredni kontakt z klientami. W efekcie firmy utopiły miliardy dolarów w produkcji treści zamieszczanych w mediach społecznościowych, licząc na to, że ich marki zyskają wielu zwolenników. Niestety, tak się nie stało. Za sprawą mediów społecznościowych niektóre marki straciły na znaczeniu. Przyczyną tego zjawiska jest fakt, że social media zmieniły sposób funkcjonowania kultury, co osłabiło efektywność niektórych metod brandingu. Internet połączył odseparowane niegdyś wspólnoty we wpływowe kręgi kreatorów kultury społecznościowej. Obecnie internauci nabrali takiej wprawy w dostarczaniu kreatywnej rozrywki, że firmy nie są w stanie z nimi konkurować. Kultury społecznościowe osłabiają, co prawda, wpływ treści współtworzonych z markami, ale są wodą na młyn alternatywnego podejścia – brandingu kulturowego. Według jego założeń, marka odróżnia się od innych, współpracując z internetowymi społecznościami i promując ich ideologie na rynku.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy