X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Marcin Moczyróg: Zmiana modelu zarządzania powinna odpowiadać potrzebom organizacji

PREMIUM

(Nr 165, listopad 2016)

Marcin Moczyróg PL  · 2 min

Marcin Moczyróg:  Zmiana modelu zarządzania powinna odpowiadać potrzebom organizacji

Holokracja może przynieść istotne korzyści nie tylko młodym i kreatywnym firmom technologicznym, ale również dużym przedsiębiorstwom, działającym w tradycyjnych branżach. Przed podjęciem decyzji o przeprojektowaniu kultury organizacji należy wybrać te elementy samozarządzania, które rzeczywiście warto wprowadzić.

Może się wydawać, że holokracja pasuje raczej do firm działających w branżach kreatywnych, takich jak: tworzenie oprogramowania, doradztwo lub usługi marketingowe, oraz że sprawdza się lepiej w firmach mniejszych niż w większych. Tymczasem istnieją przykłady dużych przedsiębiorstw produkcyjnych, które od wielu lat osiągają sukcesy dzięki stosowaniu elementów tej metody zarządzania. Na polskim rynku funkcjonują firmy, które w pewnym zakresie wykorzystują kulturę holokracji, wciąż jednak są nielicznymi wyjątkami. Wśród nich można wymienić: działający w branży IT Kamsoft Podlasie, specjalizującą się w rozwiązaniach energetycznych firmę Brewa z Kalisza oraz produkującą etykiety, uszczelki, podkładki i opakowania firmę Marco z Gliwic. Dodatkowo, biorąc pod uwagę coraz większą popularność zwinnych metodyk wytwarzania oprogramowania, pewne elementy holokracji są coraz częściej wykorzystywane przez firmy z branży IT.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 97% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy