X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Marcin Macieszczak: powodzenie transakcji M&A jest pochodną wielu czynników

PREMIUM

(Nr 146, kwiecień 2015)

Marcin Macieszczak PL  · 3 min

Wycena firmy, a zwłaszcza wycena dokonana przez rynek kapitałowy (w przeciwieństwie do niektórych inwestycji branżowych, gdzie wyceniane być mogą również unikalne synergie właściwe dla danego układu biznesowego),jest pochodną fundamentalnych wskaźników finansowych danego przedsiębiorstwa (EBITDA, zysk, przychody etc.). Wskaźniki te oceniane są w odniesieniu do chwili obecnej oraz do przewidywanej przyszłości. Rynek kapitałowy po prostu „kupuje” przyszłość opartą na potwierdzonej i przejrzystej teraźniejszości i nieodległej przeszłości.

O Surfact wiemy, że jest uznaną firmą działającą w segmencie półproduktów dla producentów kosmetyków i środków czyszczących i w tym segmencie firma dokonała jednego udanego przejęcia. Próba wejścia na nowy rynek (produktowy i geograficzny) poprzez przejęcie ukraińskiej firmy z sektora nawozowego jest na razie nieudana. W ramach wewnętrznej organizacji Surfact pojawiło się wiele niedociągnięć organizacyjnych lub finansowych, w tym zmultiplikowany dział zakupów i problematyczne zarządzenia płynnością. Firma rozważa wejście na nowe rynki produktowe poprzez przejęcia w Czechach i na Węgrzech. Jak te wszystkie elementy pogodzić, celem zwiększenia wartości firmy z perspektywy rynku kapitałowego?

Ten tekst jest komentarzem eksperta. Przeczytaj tekst główny: »

Analitycy nie doceniają naszej firmy. Zróbmy coś! 

Paweł Kubisiak PL

Przed planowanym debiutem giełdowym firma chemiczna została wyceniona przez analityków znacznie poniżej oczekiwań obecnych akcjonariuszy. Zarząd szuka sposobu na szybkie zwiększenie wartości przedsiębiorstwa.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 98% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco

Odblokuj wszystko!

Trzy tytuły – trzy perspektywy HBRP.pl, ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Najpopularniejsze tematy