X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Mapa potencjalnych innowacji: narzędzie poszukiwania idei usprawnień i nowych produktów

PREMIUM

(Nr 68, październik 2008)

Anthony W. Ulwick, Lance A. Bettencourt  · 11 min

Powszechnie wiadomo, że aby wykonać pewną pracę, ludzie „wynajmują” różne produkty i usługi. Chirurdzy za pomocą skalpela przecinają tkanki, a dozorcy zmywają z dłoni brud, używając dozowników mydła i papierowych ręczników.

Metoda nazwana przez autorów „rysowaniem mapy zadania” pozwala dostawcom innowacji analizować najważniejsze wady obecnie stosowanych produktów i usług oraz odkrywać okazje do zaoferowania nowatorskich rozwiązań. Rysowanie mapy zadania różni się zasadniczo od tworzenia mapy procesu, gdyż ma ona przedstawić, co klient stara się osiągnąć na każdym etapie realizacji zadania, a nie – co na nim robi obecnie. Na przykład gdy anestezjolog podczas operacji spogląda na monitor urządzenia, czynność ta jest tylko środkiem prowadzącym do pewnego celu, a mianowicie wykrycia ewentualnych zmian w parametrach życiowych pacjenta.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 98% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Anthony W. Ulwick

Założyciel i prezes Strategyn, firmy z siedzibą w Lantanie na Florydzie, zajmującej się doradztwem w dziedzinie zarządzania innowacją oraz opracowywaniem programów komputerowych z tego zakresu.

Lance A. Bettencourt

Lance A. Bettencourt jest doradcą ds. strategii w firmie Strategyn z Boynton Beach na Florydzie, która doradza firmom, jak zarządzać innowacjami. Jest autorem książki Service Innovation: How to Go from Customer Needs to Breakthrough Services, McGraw-Hill, 2010, i współautorem artykułu „Mapa potencjalnych innowacji: narzędzie poszukiwania idei usprawnień i nowych produktów”, HBRP, październik 2008.

Bądź na bieżąco

Powiązane artykuły

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy