X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Jak prezesi mogą zdobyć praktyczną mądrość, która pomoże im działać w sposób dobry dla firm i dla społeczeństwa.

W czasach, gdy jedyną stałą tendencją jest zmiana, prawie zanikła umiejętność mądrego przywództwa. W 2008 roku cała wiedza świata nie wystarczyła, aby zapobiec zapaści globalnego systemu finansowego i uchronić przed upadkiem bank Lehman Brothers oraz holding Washington Mutual.

Nikt nie zdołał spowolnić ogarniającej świat recesji ani ustrzec przed bankructwem liderów rynku, takich jak General Motors i sieć sklepów z elektroniką użytkową Circuit City. Nikt nie zdawał sobie sprawy, że pomimo ogromnej pomocy finansowej rządów powrót do normalności będzie bardzo trudny, a w Japonii i Stanach Zjednoczonych powstanie tak mało miejsc pracy. Nigdy nie oczekiwaliśmy od przywódców tak wiele i nigdy wcześniej nie spotkało nas równie gorzkie rozczarowanie.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 99% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Hirotaka Takeuchi

Hirotaka Takeuchi jest dziekanem na Hitotsubashi University’s Graduate School of International Corporate Strategy w Tokio.

Ikujiro Nonaka

Ikujiro Nonaka jest emerytowanym profesorem strategii międzynarodowej w GraduateSchool of International Corporate Strategy przy Hitotsubashi University w Tokio. Wraz z Hirotaką Takeuchim opublikował książkę Kreowanie wiedzy w organizacji. Jak spółki japońskie dynamizują procesy innowacyjne (Poltext, 2000).

Bądź na bieżąco

Powiązane artykuły

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy