X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Maciej Jakubowski: Stworzenie jasnego planu rozwoju

PREMIUM

(Nr 121, marzec 2013)

Maciej Jakubowski PL  · 3 min

Sposób zarządzania różnorodnością jest indywidualną wypadkową wiedzy, doświadczeń, obserwacji oraz stylu zarządzania każdego menedżera. Najprostszą drogą do osiągnięcia sukcesu w tym obszarze jest konsekwentne budowanie odpowiedniej wrażliwości osób zarządzających i zrozumienie, że różnorodność to nie problem.

Jak zmobilizować menedżerów do poszanowania różnorodności? - komentarz nr 3

Wyniki najnowszego badania IBM 2012 CHRO Study, przeprowadzonego na ponad 700 organizacjach z 61 krajów na całym świecie, pokazują, że aż dla 62% dyrektorów i kierowników działów HR, którzy wzięli udział w badaniu, kluczowym argumentem w celu zatrzymania w firmie kluczowych osób, lub mówiąc inaczej – talentów, jest stworzenie dla nich jasnego planu rozwoju i wzrostu w organizacji. To samo badanie pokazuje, że istnieją trzy obszary, na których respondenci będą się koncentrować w najbliższym czasie, żeby osiągnąć cele stawiane im przez organizację. Są to: rozwój przyszłych liderów, szybkie dostosowywanie i rozwój umiejętności pracowników oraz stymulowanie współpracy i dzielenia się zdobytą wiedzą. Widać tutaj jasną zależność – organizacje chcą zatrzymać najlepszych pracowników, uczynić z nich przyszłych liderów, korzystać z ich wiedzy, doświadczenia czy po prostu kapitału intelektualnego. W zamian pracownicy chcą wiedzieć i zaplanować to, co czeka na nich w najbliższej przyszłości, w jakim kierunku będą się rozwijać oraz w jaki sposób będą realizować swoje ambicje. I to bez względu na to, czy planują ciążę czy nie, jakiej są płci, wyznania, orientacji seksualnej, koloru skóry, wieku, narodowości itp. Ponadto wyniki badań nie podają jednocześnie odpowiedzi na pytanie, jakimi cechami czy wartościami powinien charakteryzować się „idealny” pracownik.

...

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 97% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco

Odblokuj wszystko!

Trzy tytuły – trzy perspektywy HBRP.pl, ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Najpopularniejsze tematy