X
Następny artykuł dla Ciebie

Ten artykuł dostępny jest także w wersji audio. Zaloguj się lub zostań prenumeratorem i słuchaj bez ograniczeń!

Chcąc pracować w firmie, która jest ambitnym eksperymentem, powinieneś umieć radzić sobie z niepewnością, przekraczać granice i myśleć jak właściciel. Sprawdź, czy pasujesz do kultury organizacji w fazie rozruchu. A my podpowiemy ci, jak wybrać odpowiednią firmę i dobrze się sprzedać.

Kiedy skończyłem szkołę biznesu, otrzymałem dwie propozycje pracy. Pierwsza – od firmy konsultingowej Boston Consulting Group, gdzie pracowałem przed podjęciem studiów MBA – powinna być oczywistym wyborem dla młodego specjalisty zainteresowanego pewną, lukratywną karierą. Druga pochodziła od wspieranego przez fundusz venture capital start‑upu na jednym z początkowych etapów finansowania (serii A)(1). Przedsiębiorstwo to zatrudniało tylko 30 pracowników i chciało zmienić internet w bezpieczne środowisko biznesowe. Jego oferta wiązała się z dużo większym ryzykiem. Przyjąłem ją jednak i nigdy tego nie żałowałem.

Od tamtej pory pracowałem w trzech start‑upach, a jako partner w firmie venture capital zainwestowałem w ponad sto innych. Wiele się nauczyłem nie tylko o tym, jak zakładać firmę – zbierać pieniądze, wyszukiwać pierwszych klientów i zatrudniać pracowników – ale także o tym, jakie cechy są potrzebne, aby dołączyć do start‑upu i pomagać w rozbudowywaniu go, aż stanie się wielką, odnoszącą sukcesy organizacją. Ludzie, którzy zatrudniają się w start‑upie – od drugiego do dwutysięcznego pracownika – razem z założycielem pracują nad przekształceniem jego pomysłu w rentowny biznes.

Wykonanie takiego przeskoku rzadko przebiega bezproblemowo. W porównaniu z przedsiębiorstwem o ugruntowanej pozycji w start‑upie czasami trudno się odnaleźć. Jakie zadania należy wykonywać? Jakie stanowisko najlepiej objąć na samym początku? Skąd wiadomo, czy firma ma potencjał do odniesienia sukcesu i że pasuje do człowieka?

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy