X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Krzysztof Koszela: Na wodach błękitnego oceanu

PREMIUM

(Nr 163, wrzesień 2016)

Krzysztof Koszela  · 2 min

Krzysztof Koszela: Na wodach błękitnego oceanu

Ekspansja firmy Colian na rynek mongolski zaczęła się w roku 2001, wówczas podjęliśmy decyzję o rozpoczęciu sprzedaży przyprawy uniwersalnej marki Vigora.

Ten tekst jest komentarzem eksperta. Przeczytaj tekst główny:

Polski kapitał wychodzi poza Europę 

Mariusz Smoliński PL, Paweł Kubisiak PL, Michał Andrejczuk PL

Z badań wynika, że choć coraz więcej firm z polskim kapitałem przejawia aktywność na rynkach Azji i Ameryki Północnej, a nawet Afryki, to głównym kierunkiem ekspansji pozostaje Europa.

Była ona poprzedzona obserwacjami. Pierwsza z nich dotyczyła percepcji polskich marek przez mongolskich konsumentów. Wiedza na temat polskiej żywności i kultury była już w Mongolii obecna dzięki młodym ludziom, którzy przyjeżdżali do Polski na studia. Nasze produkty cieszą się na rynku mongolskim dobrą opinią ze względu na jakość i atrakcyjną cenę w stosunku do podobnych z Europy Zachodniej. Poza tym Mongolia nie ma własnego zaplecza produkcyjnego, w związku z czym importuje większość produktów. Dodatkowo lokalne wyroby, choć znacznie tańsze, jakościowo znacząco odbiegają od standardów europejskich.

Firma od początku położyła nacisk na dystrybucję i budowanie świadomości marki Vigora. Przygotowaliśmy specjalną kampanię reklamową na ten rynek przy współpracy z lokalnym dystrybutorem. Jednak znalezienie odpowiedniej osoby, która byłaby gotowa promować markę, zamiast tylko ją sprzedawać, było trudne, ponieważ w Mongolii takie rozwiązanie nie jest popularne. W związku z tym na początku współpracy musieliśmy koordynować większość działań dystrybutora.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 98% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy