X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Krzysztof Biedrzycki: usprawnienie łańcucha dostaw należy rozpocząć od przeanalizowania logistyki

PREMIUM

(Nr 147, maj 2015)

Krzysztof Biedrzycki  · 3 min

W przypadku elektroniki kraj pochodzenia danego produktu praktycznie nie ma znaczenia wizerunkowego. Dlatego przeniesienie produkcji z Chin do Polski miałoby sens tylko wówczas, gdyby takie rozwiązanie wiązało się z oszczędnościami. Usprawnienie łańcucha dostaw firmy NextGen należy zatem rozpocząć od dokładnego przeanalizowania logistyki.

Firma Canpol przeniosła niedawno produkcję artykułów dla niemowląt z Chin do Polski, ale nasza sytuacja znacząco różniła się od wyzwania stojącego przed NextGen. Produkty dla dzieci muszą przede wszystkim budzić zaufanie klientów, a to gwarantuje właśnie wytwarzanie ich w Europie. Decyzja o przeniesieniu produkcji oznaczała też dla nas korzyści logistyczne i ekonomiczne, ponieważ transport ogromnych ilości na przykład gryzaczków wiąże się z określonymi wyzwaniami organizacyjnymi i kosztami. Przy rocznym wolumenie produkcji 6 milionów smoczków różnica między kosztem transportu z Azji i z Polski jest ogromna. Dlatego przeniesienie produkcji do Polski faktycznie pozwoliło nam na redukcję kosztów. Bez tych oszczędności nie zdecydowalibyśmy się na taki krok ze względu na silną konkurencję na rynku.

Ten tekst jest komentarzem eksperta. Przeczytaj tekst główny: »

Sprawny łańcuch dostaw czy produkcja na miejscu 

Michał Mazur PL

Producent urządzeń mobilnych staje przed wyborem – usprawnić łańcuch dostaw sięgający Dalekiego Wschodu oraz zwiększyć jego transparentność czy przenieść produkcję do Polski. Każda opcja ma swoje atuty, ale też wiąże się z pewnym ryzykiem.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 97% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy