Kryzys zaufania

X
Następny artykuł dla Ciebie

Ten artykuł dostępny jest także w wersji audio. Zaloguj się lub zostań prenumeratorem i słuchaj bez ograniczeń!

Tylko firmy, które nic nie robią, nie mają do czynienia z kryzysami. W prężnie rozwijających się organizacjach sytuacje kryzysowe mogą się zdarzać i nie sposób się w pełni zabezpieczyć przed ryzykiem ich wystąpienia. Warto oczywiście im zapobiegać i przygotowywać się na potencjalne zagrożenia, ale wykluczenie ich przy dużych zespołach i prężnej dynamice rozwoju jest po prostu niemożliwe.

Gdy już pojawi się kryzys, kluczowe znaczenie ma natychmiastowa reakcja – szybkie i rzetelne działania, takie jak przyznanie się do winy, jasna informacja o skali zdarzenia, zaprezentowanie planu naprawczego oraz skuteczne wdrożenie go w życie. Takie postępowanie będzie jasnym sygnałem zarówno dla pracowników, jak również klientów, że firma potrafi w sposób dojrzały zareagować na kryzys i może uchronić biznes przed utratą zaufania oraz związanymi z nią licznymi kosztami wizerunkowymi i finansowymi.

Polskie firmy nie są wolne od kryzysów. Dla polskich przedsiębiorców szczególnym wyzwaniem jest transparentność. Część rodzimych firm w sytuacji kryzysowej woli przemilczeć niewygodne zdarzenia czy też defensywnie reagować na uwagi klientów. W dobie mediów społecznościowych taka strategia jest przeciwieństwem tego, w jaki sposób nowoczesne firmy powinny reagować i kontaktować się ze swoim otoczeniem.

...

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy