X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Krótkowzroczność w zarządzaniu

PREMIUM

(Nr 147, maj 2015)

Marek Rozkrut  · 4 min

Presja na osiąganie wyników krótkoterminowych w skali mikro ogranicza możliwości długoterminowego rozwoju spółek, negatywnie wpływa na ich aktywność inwestycyjną i rentowność kapitałów oraz obniża jakość kadr, przekładając się na pozycję konkurencyjną firm. Z kolei w skali makro jednoczesna koncentracja wielu przedsiębiorstw na wynikach bieżących może prowadzić do obniżenia potencjału rozwojowego gospodarki.

Ponadto takie postępowanie może też skutkować powstawaniem baniek spekulacyjnych i zwiększeniem ryzyka systemowego, jak to miało miejsce w przypadku kryzysu na rynku kredytów hipotecznych w Stanach Zjednoczonych, który przekształcił się w globalny kryzys finansowy.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 96% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy