X
Następny artykuł dla Ciebie

Badanie Przestępczości Gospodarczej PwC oraz Indeks Percepcji Korupcji Transparency International pokazują, że nadużycia są zjawiskiem powszechnym również w polskich przedsiębiorstwach. Niestety, niewiele firm wyciąga konsekwencje wobec osób dokonujących nadużyć.

Co druga polska firma przyznaje, że doszło w niej do nadużyć. Poziom przestępstw gospodarczych w rzeczywistości może być jednak znacznie większy. Z doświadczeń PwC wynika, że wiele organizacji w kraju po prostu nie wie, że uczestniczyło w oszustwie bądź się do niego nie przyznaje. Oficjalnie z przeprowadzonych przez nas badań dotyczących przestępczości gospodarczej wynika, że skala nadużyć w kraju wzrosła z 36% w 2016 roku do 50% w roku 2018. I mimo że wzrost poziomu nadużyć widoczny jest w całej Europie Środkowo‑Wschodniej, gdzie z nieprawidłowościami zmaga się 43% przedsiębiorstw (12% więcej niż w 2016), to zastrzeżenia może budzić fakt, że polskie firmy zdają się nie wyciągać wniosków ze złych doświadczeń. Nadużycia szkodzą organizacjom pod wieloma względami, a lekceważące podejście do ich zwalczania może wpłynąć na firmę negatywnie w długiej perspektywie.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Jak nie ulec pokusie nadużyć? »

Jak się zachować, gdy w pracy wymaga się od nas niewłaściwych zachowań? 

Joseph L. Badaracco

Kiedy masz do czynienia z naprawdę trudnym problemem, podejdź do niego jak menedżer, a rozwiązuj go jak człowiek.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy