X
Następny artykuł dla Ciebie

Kultura organizacyjna jest potężnym sprzymierzeńcem liderów w budowaniu zaangażowania pracowników, wyzwalaniu innowacyjności i wspieraniu wszelkich działań służących poprawie wyników. Jednak budowanie kultury uzależnione jest od samych liderów, gdyż to ich zachowania i normy przekładają się na całą organizację. Dlatego zarządy i menedżerowie muszą kształtować organizacyjny kod postępowania, zaczynając od samych siebie.

Gdy w ubiegłym roku zaprosiliśmy do Warszawy Johna van Ettena, światowego eksperta ds. rozwoju kultury organizacyjnej, powiedział nam (HBRP nr 169):” Liderzy oddziałują na organizację w trzech obszarach. Pierwszy wynika ze strategii przywódczych technik, jakie menedżer stosuje wobec podwładnych, by ich motywować lub przekazywać informacje zwrotne. Drugi obszar nazywamy tworzeniem klimatu organizacji – lider wskazuje, jak ma być zbudowana struktura firmy pod względem celów, reguł, podziału władzy czy kanałów komunikacji wewnętrznej. Ostatni odzwierciedla zachowania przywódcy w stosunku do pracowników – podwładni często naśladują sposób bycia szefa, co sprawia, że staje się on normą”. Rok później ICAN Research przeprowadził badanie jakościowe i ilościowe, żeby dowiedzieć się, jak w praktyce rozumieją kulturę organizacyjną polscy menedżerowie.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Kto odpowiada za zmianę kultury w organizacji »

HR samodzielnie nie zmieni kultury firmy 

Rebecca Newton

Odpowiedzialność jest barierą, która uniemożliwia wielu organizacjom przeprowadzenie autentycznej i skutecznej zmiany.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy