X
Zdobądź pewne komepetencje w niepewnych czasach
30 szkoleń tematycznych online.
Nawet 5 szkoleń w cenie 1!
87,6% zadowolonych klientów
Kup >>
300 od 59

Każda firma popełnia błędy, za które powinna przeprosić. Na ogół jednak organizacje i ich liderzy nie robią tego dobrze albo uchylają się od wyrażenia skruchy, co może poważnie zaszkodzić ich reputacji i zepsuć relacje z otoczeniem. Autorzy artykułu przedstawiają wytyczne, które pomagają zdecydować, czy dane potknięcie wymaga przeprosin, a jeżeli tak, to w jaki sposób sformułować i przekazać skuteczny komunikat. Menedżerowie muszą zadać sobie cztery pytania: (1) Czy doszło do przewinienia? (2) Czy było ono bezpośrednio związane z wypełnieniem obietnicy lub misji organizacji? (3) Jak zareaguje opinia publiczna? (4) Czy firma jest gotowa zmienić swoje postępowanie? Kiedy organizacja zdecyduje się przeprosić za swój błąd, musi gruntownie przemyśleć, kto, co, gdzie, kiedy i jak powinien wyrazić skruchę. W przypadku poważnych przewinień na pytanie „kto?” należy odpowiedzieć: najwyżsi rangą przywódcy; odpowiedź na pytanie „co?” powinna zawierać mocne zaangażowanie we wprowadzanie zmian; „gdzie?” – na eksponowanym forum; „kiedy?” – szybko; natomiast „jak?” – szczerze i z empatią

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 99% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy