X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Kocha, lubi, szanuje: na co postawić, by zostać prezesem?

PREMIUM

(Nr 52, czerwiec 2007)

Lidia Nwolisa  · 12 min

Wspinanie się po szczeblach zawodowej kariery aż do samych szczytów to aspiracja i cel, do jakiego dąży wielu menedżerów. Jednak tylko nieliczni mają szansę wejść na sam szczyt i zająć w firmach najwyższe stanowiska zarządcze. Co ich wyróżnia spośród reszty doświadczonych, ambitnych i w pełni zaangażowanych kandydatów? Przed wyzwaniem objęcia stanowiska dyrektora zarządzającego stanął Maciej Woźniak, menedżer fikcyjnej firmy software’owej Proton Components. Liczy, że to właśnie na dzisiejszym spotkaniu Janusz Korcz, właściciel firmy, który chce odsunąć się od bieżącego zarządzania, zaproponuje mu objęcie nowej funkcji. Wszystko bowiem na to wskazuje: i dotychczasowe dobre relacje szefa z Woźniakiem, i powierzenie mu opracowania nowej strategii ekspansji firmy. Maciek przygotowuje się do spotkania, ale okazuje się, że brakuje ważnych danych, które miała przygotować Dorota Brzozowska. Zamiast tego opiekuje się ciężko chorą siostrą. I choć Maciej znów się na niej zawiódł, nie chce jednak myśleć, że mógłby ją zwolnić z pracy. Sam więc uzupełnia potrzebne dane. Z problemami przychodzą do niego także inni pracownicy, przeszkadzając w przygotowaniu się do spotkania. Kiedy wreszcie dochodzi do rozmowy z Korczem, okazuje się, że zamiast spodziewanej informacji o awansie Maciej słyszy od niego, że nie jest jedynym kandydatem na stanowisko dyrektora zarządzającego. Właściciel firmy bierze pod uwagę nie tylko kandydaturę lubianego przez kolegów i klientów Woźniaka, ale również twardego i bezwzględnego w relacjach Rafała Kuczewskiego. Uważa bowiem, że on lepiej się nadaje do pełnienia tej funkcji i kierowania firmą w nowych realiach rynkowych.

Maciej Woźniak ma sześć miesięcy, aby pokazać, na co go naprawdę stać. Czy uda mu się przekonać szefa, że poradzi sobie na tym stanowisku i z sukcesem wdroży nową strategię firmy? Co powinien zrobić Maciej, żeby dostać to stanowisko? Trzech ekspertów udziela swoich rad.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 92% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Lidia Nwolisa

Lidia Nwolisa jest jednym z  pierwszych w  Polsce coachów ICF (Associate Certified Coach), międzynarodowej federacji coachów z  siedzibą w  USA. Posiada akredytację coacha biznesowego w USA i w Wielkiej Brytanii. Od 13 lat pracuje dla największych firm konsultingowych w Polsce i Europie środkowowschodniej. Jest współwłaścicielką i  dyrektorem Corporate Coach U Poland, oddziału największego światowego dostawcy szkoleń, produktów i usług coachingowych.

Bądź na bieżąco

Powiązane artykuły

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy