X
Następny artykuł dla Ciebie

Czy kobiety są oceniane gorzej niż mężczyźni pod względem zdolności przywódczych i czy odpowiedzialność za taki stan rzeczy ponoszą panujące stereotypy? Wyniki analizy kilku tysięcy kompleksowych ocen pracowników, zebranych wśród słuchaczy edukacyjnych programów dla menedżerów uruchamianych w szkole biznesu Insead, zaprzeczają tej tezie. Badanie wykazało, że kobiety są lepsze niż mężczyźni we wszystkich branych pod uwagę kryteriach poza jednym – „kreowaniem wizji”. Niestety, ten wyjątek pociąga za sobą poważne konsekwencje. Na szczycie organizacji umiejętność dostrzegania pojawiających się szans, tworzenia strategii z uwzględnieniem interesów całej organizacji i zdolność inspirowania innych są nieodzownymi atrybutami lidera.

Próbując wyjaśnić, na czym polegają braki kobiet w tym obszarze i czy nie są one jedynie wynikiem błędnego postrzegania, autorki artykułu przeprowadziły wywiady z menedżerkami i przeanalizowały dane pochodzące z kompleksowych ocen pracowników. Po czym sformułowały trzy możliwe wyjaśnienia, a także podały recepty, które mogą pomóc kobietom zrozumieć znaczenie wizji w drodze na sam szczyt i skutecznie ją kreować oraz komunikować otoczeniu.

Po trzecie, możliwe, że kobiety celowo nie starają się uchodzić za wizjonerskich przywódców. Wiele z nich w swojej karierze widziało zwykłych krzykaczy mieniących się wizjonerami i dlatego nie przywiązują specjalnej wagi do „sprzedawania” innym własnej wizji organizacji.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy