X
Następny artykuł dla Ciebie

Kłopoty z globalizacją w handlu detalicznym

PREMIUM

(Nr 124, czerwiec 2013)

Rajiv Lal, Marcel Corstjens

Prawie każda sieć handlu detalicznego, która próbowała prowadzić działalność za granicą, zaznała goryczy porażki. Dane sugerują, że w tej branży nie sprawdzają się tradycyjne strategie globalizacji. Decydując się na globalizację działalności, sieci handlu detalicznego napotykają poważne przeszkody: potrzeba sporo czasu, aby wejść na obcy rynek; zyski pojawiają się dopiero po jakimś czasie; a zagraniczni gracze muszą walczyć z lokalnymi przedsiębiorstwami o ugruntowanej pozycji. Doświadczenia niektórych sieci sugerują, że aby odnieść sukces za granicą, firma musi tam wnieść coś nowego; koncentrować się na tym, co ją odróżnia od konkurencji, a nie na dążeniu do synergii; a także wybrać odpowiedni moment wejścia na każdy nowy rynek.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Rajiv Lal

Rajiv Lal jest profesorem katedry handlu detalicznego w Harvard Business School.

Marcel Corstjens

Marcel Corstjens jest profesorem marketingu w szkole biznesu Insead w Fontainebleau we Francji. Wspólnie z Judithem Corstjensem napisali książkę Store Wars: The Battle of Mindspace and Shelfspace (John Wiley & Sons, 1999).

Bądź na bieżąco

Powiązane artykuły

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy