X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

W przypadku wielu zawodów technicznych ludzie obawiają się, że awans osoby wyróżniającej się w danej dziedzinie na stanowisko kierownicze zaszkodzi firmie, ponieważ biegłość techniczna nie świadczy o umiejętnościach interpersonalnych. Jednak z nowego badania z udziałem 35 tysięcy pracowników ze Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii wynika, że o poziomie zadowolenia pracowników w dużym stopniu decyduje to, czy ich szef jest autentycznym ekspertem w podstawowym obszarze działalności firmy.

Badacze zadali pracownikom trzy pytania: Czy w razie konieczności twój przełożony potrafiłby zastąpić cię w pracy? Czy twój przełożony znalazł się na swoim stanowisku dzięki awansowi wewnętrznemu? Jak oceniasz kompetencje techniczne swojego zwierzchnika? „Odkryliśmy, że pracownicy czują się zdecydowanie lepiej, gdy podlegają osobom dysponującym dogłębną wiedzą fachową” – piszą naukowcy.

Ich badanie dostarcza argumentów zwolennikom rozkwitającej dziedziny „eksperckiego przywództwa” i wpisuje się w coraz powszechniejsze przekonanie, że wprawdzie inteligencja emocjonalna i umiejętności operacyjne są ważne, ale techniczna wiedza fachowa może zapewnić liderowi niezbędną wiarygodność. Zdaniem naukowców, wyniki badania świadczą o tym, że szpitalem powinien zarządzać lekarz, a uniwersytetem – czołowy naukowiec, a nie posiadający ogólną wiedzę administratorzy, którzy często kierują tymi instytucjami. Z danych wynika również, że wysoce kompetentny szef jest czynnikiem zdecydowanie najsilniej wpływającym na zadowolenie typowych pracowników. „Nawet my byliśmy zaskoczeni tym, jak duży jest ten wpływ” – stwierdzają badacze.

O badaniu Benjamin Artz, Amanda H. Goodall, Andrew J. Oswald, Boss Competence and Worker Well‑Being, Industrial and Labor Relations Review, przed publikacją

Sięgnij po bestseller HBRP »

Inteligencja emocjonalna i jej wpływ na sukces w sprzedaży 

Inteligencja emocjonalna odgrywa kluczową rolę na każdym etapie procesu sprzedażowego. Dowiedz się, jak wykorzystać w pełni jej potencjał i zostać asem sprzedaży!
W swej przełomowej książce Colleen Stanley wyjaśnia, jak wczuć się w sytuację potencjalnych klientów, przedstawiać optymalne rozwiązania ich problemów, a przede wszystkim – jak zachowywać asertywność i zimną krew w trudnych momentach.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy