X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Kiedy prezes nie widzi potrzeby wyznaczenia następcy

PREMIUM

(Nr 75, maj 2009)

Mirek Szlagor, Daniel Lewczuk  · 8 min

Znalezienie następcy prezesa powinno być jednym z najważniejszych działań firmy i jej rady nadzorczej. Potencjalni sukcesorzy powinni być wcześniej przygotowani do nowej roli. Muszą mieć odpowiednie kompetencje, rozumieć kulturę organizacji, znać jej klientów, procesy, procedury i działanie. Planowanie sukcesji powinno być traktowane i rozumiane jako integralny proces, ściśle powiązany z biznesową (w tym personalną) strategią firmy realizującej długoterminowe projekty i cele.

Co jednak mają robić udziałowcy, którzy chcąc wdrożyć plany sukcesji, napotykają opór ze strony obecnych władz przedsiębiorstwa? Przykładem może być sytuacja fikcyjnej firmy meblowej ArtMeble, której prezes i współzałożyciel nie jest zainteresowany szukaniem następcy na swoje stanowisko.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 96% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Mirek Szlagor

Mirek Szlagor jest partnerem w Executive Network. Studiował psychologię i pedagogikę na uniwersytecie w Monachium, jest także absolwentem studiów podyplomowych z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi w Szkole Głównej Handlowej. Od kilku lat działa również jako coach kariery. Należy do International Coach Federation (ICF) i jest członkiem założycielem polskiego oddziału European Mentoring & Coaching Council (EMCC).

Bądź na bieżąco

Powiązane artykuły

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy