X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Kiedy dane są źródłem przewagi konkurencyjnej

PREMIUM

(Nr 204-205, luty - marzec 2020)

Andrei Hagiu, Julian Wright  · 13 min

Kiedy dane są źródłem przewagi konkurencyjnej

Ten artykuł dostępny jest także w wersji audio. Zaloguj się lub zostań prenumeratorem i słuchaj bez ograniczeń!

Wielu menedżerów i inwestorów zakłada, że dane o klientach i ich zachowaniach pozwolą przedsiębiorstwom na stałe zostawić w tyle rywali. Im więcej klientów zdobyło przedsiębiorstwo, tym więcej danych może o nich zebrać. A następnie, przepuściwszy je przez narzędzia analityczne wykorzystujące uczenie maszynowe (machine learning), będzie mogło oferować lepsze produkty i tym samym przyciągnąć jeszcze więcej nowych odbiorców.

Wówczas pojawią się kolejne dane, co w efekcie doprowadzi do triumfu nad konkurencją, podobnie jak w przypadku firm, które osiągnęły znaczne korzyści dzięki efektom sieciowym. A przynajmniej tak to wygląda w teorii. Jednak w większości przypadków to założenie jest błędne. Najczęściej menedżerowie mocno przeceniają przewagę płynącą z danych.

...

Zostało 99% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy