X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Jak zmobilizować menedżerów do poszanowania różnorodności?

PREMIUM

(Nr 121, marzec 2013)

Paweł Kubisiak PL, Magdalena Gera-Pikulska PL  · 7 min

Jak zmobilizować menedżerów do poszanowania różnorodności?

Zarząd przedsiębiorstwa zastanawia się nad wprowadzeniem do umów o pracę obowiązków związanych z zarządzaniem różnorodnością.

I co nam dało to całe zamieszanie związane z przyjęciem Karty Różnorodności? – pomyślała z żalem Marta Skłodowska, dyrektor ds. zarządzania zasobami ludzkimi w polskim oddziale Telko Services. Przed chwilą zakończyła wykład dla menedżerów zakwalifikowanych do firmowego programu zarządzania talentami. Wśród ośmiu osób, wytypowanych do programu przez ich bezpośrednich przełożonych, była tylko jednak kobieta. I ani jednej osoby starszej, choć firma była zobowiązana wytycznymi ze szwedzkiej centrali do wprowadzenia rozwiązań mających na celu rozwój polityki równego traktowania.

Marta pracowała w Telko Services od 17 lat, praktycznie od początku obecności szwedzkiej firmy na polskim rynku. Przez pierwsze lata przedsiębiorstwo koncentrowało się na outsourcingu infrastruktury teleinformatycznej. Usługi z grupy outsourcingu informatycznego obejmowały przede wszystkim hosting systemów, aplikacji i administrację serwerami oraz serwis sprzętu i oprogramowania. Ze względu na swoją specyfikę firma była zdominowana przez młodych mężczyzn – programistów, administratorów sieci i serwisantów. Kobiety można było spotkać jedynie w centrali, w działach księgowym i kadrowym. I mimo iż zawód informatyka z biegiem czasu stawał się coraz mniej „męski”, w przedsiębiorstwie kobiet nie przybywało. Dopiero gdy Telko Services przeniosło zza granicy do Wrocławia swój dział outsourcingu procesów biznesowych, świadczący usługi międzynarodowym korporacjom w obszarze księgowości oraz obsługi klienta, struktura zatrudnienia diametralnie się zmieniła. W firmie pojawiło się zdecydowanie więcej kobiet, osób starszych i nawet pracowników z Czech i Słowacji, gdzie wcześniej firma miała oddziały. Teoretycznie wzrosła różnorodność, lecz na kierowniczych stanowiskach wciąż dominowali mężczyźni. Marta była jedynie wyjątkiem, który potwierdzał regułę.

...

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 98% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco

Odblokuj wszystko!

Trzy tytuły – trzy perspektywy HBRP.pl, ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Najpopularniejsze tematy