X
Następny artykuł dla ciebie

Ten artykuł dostępny jest także w wersji audio. Zaloguj się lub zostań prenumeratorem i słuchaj bez ograniczeń!

Pracownicy polskiego oddziału brytyjskiego banku dowiadują się z internetu o przejęciu ich firmy przez amerykański koncern. Zarząd unika przekazania zatrudnionym przejrzystych informacji, co drastycznie obniża ich zaangażowanie i pogarsza atmosferę w zespole. Kilku kluczowych menedżerów zastanawia się, jak zapanować nad chaosem, zanim odbije się on na wynikach banku.

Zofia Starska od dłuższego czasu walczyła z nawykiem sprawdzania telefonu tuż przed snem i od razu po przebudzeniu. Po tym, jak przeczytała obszerny artykuł o negatywnym wpływie światła emitowanego przez urządzenia cyfrowe na zdrowie, postanowiła wprowadzić drobne zmiany do swojego stylu życia. Od jakiegoś czasu przed automatycznym sięgnięciem rano po telefon i czytaniem wiadomości oraz powiadomień z mediów społecznościowych próbowała najpierw porozciągać się i pomyśleć o trzech rzeczach, które czynią ją szczęśliwą. „To nastroi mnie pozytywnie na resztę dnia, zanim wejdę w cały ten korporacyjny młyn” – myślała. Wyrobienie sobie pozytywnych nawyków nie należało jednak do łatwych zadań. Wciąż zwlekała z zakupem tradycyjnego budzika, przez co – chcąc, nie chcąc – nad ranem musiała sięgnąć po telefon. Starała się jednak wyłączać alarm w telefonie po omacku, aby dziesiątki wiadomości nie skusiły jej do wpatrywania się w ekran. Tego wtorkowego poranka jednak Zofia złamała swoją słabo zakorzenioną zasadę. Sięgnęła po telefon i jak tylko otworzyła oczy, zobaczyła kilkanaście powiadomień z Twittera. Kliknęła na listę i od razu skoczyło jej ciśnienie. Dowiedziała się, że Grupa MY, globalny potentat na rynku finansów, energii i zdrowia, przejmuje Bank 55 – ten sam, w którym Zofia pracuje jako dyrektor HR. Na domiar złego informacja o tym krąży we wszystkich mediach biznesowych. Zofia nie miała pojęcia o planowanym przejęciu. „To musi być fake news” – pomyślała i wyskoczyła z łóżka, myśląc o tym, że dziś poranne rozciąganie i dziękowanie losowi za pozytywne aspekty życia nie ma najmniejszego sensu.

...

Przeczytaj komentarze polskich ekspertów »

Roman Przybylski: Czasami trzeba podejmować zasadnicze działania 

Roman Przybylski PL

W sytuacji przejęcia to inwestor powinien być najbardziej zainteresowany przekazaniem pracownikom niezbędnych informacji we właściwej formie.

Michał Nitka: Ważne, aby dać pracownikom szansę na uczestniczenie w dyskusji dotyczącej zmiany 

Michał Nitka PL

Wyzwania Banku 55 są typowe dla firm, które mają do czynienia z przejęciami. W mediach i na rynku może pojawić się plotka czy też przeciek o transakcji, podczas gdy firma nie jest gotowa lub po prostu nie może przekazać pracownikom pełnych informacji o połączeniu.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy