X
Zdobądź pewne komepetencje w niepewnych czasach
30 szkoleń tematycznych online.
Nawet 5 szkoleń w cenie 1!
87,6% zadowolonych klientów
Kup >>
300 od 59

Dyrektor marketingu w dziale chemii gospodarczej Monika Bujak była wyraźnie zdenerwowana przed spotkaniem z Małgorzatą Kownacką, dyrektorem personalnym firmy Schipko. Rozmowa miała dotyczyć kolejnej młodej osoby, która zgłosiła chęć opuszczenia działu Moniki i przeniesienia do struktur marketingowych działu perfum, który powstał kilka miesięcy temu.

– Gdy przejmował nas Royal Chemistry, postanowiliśmy, że nie będziemy łączyć działów odpowiedzialnych za zarządzanie produktami chemii gospodarczej i wprowadzonych przez Brytyjczyków czterech nowych marek perfum – zaczęła Monika. – Uznałam za naturalne, że różne działy będą zarządzały różnymi grupami produktowymi, tak jak to się dzieje w wielu korporacjach. Ale nie sądziłam wówczas, że będziemy między sobą rywalizować o talenty! – powiedziała, patrząc z wyrzutem na szefową HR.

– Co masz na myśli? – spytała Małgorzata. – Przecież obsługujemy oba działy i pozyskaliśmy dla was nowych i atrakcyjnych ludzi. Wiem, że byłaś zadowolona z ostatnich rekrutacji.

– Niestety, życie boleśnie mi pokazało, że rekrutacja to jedno, a utrzymanie człowieka to drugie – wyjaśniła Monika. – Problem w tym, że właśnie trzeci pracownik w ciągu roku powiedział mi, że chciałby przejść do działu perfum. I to wszystko młodzi ludzie, biegle poruszający się w cyfrowym świecie, których potrzebuję, by dotrzeć do młodych konsumentów!

– Czy chodzi ci o Zuzannę Kołodziejczuk?

– Dokładnie tak! – odpowiedziała ze złością. – Wygląda na to, że niedługo stracę kolejną młodą i utalentowaną osobę, a potrzebuję talentów, aby poradzić sobie z rosnącą konkurencją.

...

Ten tekst posiada komentarze ekspertów: »

Andrzej Borczyk: brak zdefiniowanej kultury organizacyjnej może zniszczyć firmę 

Andrzej Borczyk PL

Budowanie skutecznych struktur w firmie musi być oparte nie tylko na celach biznesowych, ale w równej mierze na zdefiniowaniu osób, których potrzebujemy, by tę strategię realizowały. 

Marek Wróbel: młodzi ludzie są odważniejsi 

Marek Wróbel PL

Zarząd nakreśla politykę personalną i tworzy styl zarządzania. Przygotowaniem do wdrożenia tej polityki oraz nadzorem nad realizacją powinien jednak zająć się menedżer personalny.

Wioleta Wąsik: problemem wcale nie są ambicje pokolenia Y 

Wioleta Wąsik PL

Głównym wyzwaniem jest brak dialogu pomiędzy menedżerami i niechęć do zrozumienia różnic pokoleniowych.

Paweł Radzikowski: warto wprowadzić systemowe podejście do rekrutacji 

Paweł Radzikowski PL

Naprawa sytuacji przedstawionej w studium przypadku wymaga zdecydowanego działania w kilku obszarach. 

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 99% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy