X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Ten artykuł dostępny jest także w wersji audio. Zaloguj się lub zostań prenumeratorem i słuchaj bez ograniczeń!

Starając się zdobyć i utrzymać najlepszych pracowników, firma informatyczna Robigus Systems inwestuje w wyposażenie i wystrój swojej siedziby. Te wysiłki nie przynoszą jednak rezultatu. Kosztowne, ale nieprzemyślane zmiany aranżacji przestrzeni biurowej nie motywują pracowników i nie zachęcają kandydatów.

Awaria sygnalizacji świetlnej na ul. Wołoskiej w Warszawie skutecznie wydłużyła i tak już potężny korek. Ta ulica stanowi utrapienie kierowców dojeżdżających do pobliskich biurowców. Przejazd nią co rano trwa bardzo długo, ale tego dnia zepsute światła doprowadziły do kompletnego paraliżu. Siedzący za kierowni‑cą SUV‑a Jacek Stefańczyk, dyrektor zarządzający firmy informatycznej Robigus Systems, wyłączył silnik. „Szkoda paliwa, nie zanosi się na to, żeby samochody miały zaraz ruszyć” – mruknął sam do siebie. Przez chwilę żałował nawet, że nie pojechał komunikacją miejską, ale tę myśl wybił mu z głowy widok za oknem. Obok niego zatrzymał się tramwaj, w którym wszyscy pasażerowie stali ciasno stłoczeni z wyrazem narastającej irytacji na twarzach. „No tak, skończyły się wakacje i znowu korki w tym samym miejscu” – skrzywił się, patrząc na niekończący się sznur aut. Kierowca z samochodu obok wysiadł, zapalił papierosa i poszedł sprawdzić, co jest przyczyną korka.

– Co się tam dzieje? – Jacek wychylił się do niego przez okno.

– Trochę tu postoimy. Jakiś spryciarz chciał zdążyć przed tramwajem i zderzył się z innym samochodem. Nie dość, że nie działają światła, to jeszcze mamy stłuczkę. Tamci chyba się nie dogadali i czekają na przyjazd policji. Co najmniej dwie godziny postoimy w tym miejscu – oszacował.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 99% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy