X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Jak wejść na rynek odległy kulturowo

PREMIUM

(Nr 177, listopad 2017)

Michał Guzek PL, Paweł Górecki PL  · 7 min

Polski producent płytek ceramicznych Hebet od kilku lat działa w Niemczech i Wielkiej Brytanii. Teraz kierownictwo firmy zastanawia się, jak wykorzystać te zagraniczne doświadczenia, aby zaistnieć na egzotycznych rynkach bliskowschodnich

To była ich pierwsza wizyta w Dubaju, naturalna konsekwencja długo rozważanej decyzji o ekspansji na rynki bliskowschodnie. Okazję do przeprowadzenia wstępnego rozpoznania stanowiły organizowane na miejscu targi branżowe. Bartosz Kętrzyński, prezes Hebetu, firmy produkującej ceramikę, oraz Krzysztof Dębski, dyrektor marketingu, jadąc taksówką z lotniska, uważnie obserwowali nowe otoczenie: od wyszukanych w formie budynków po nielicznych – zapewne z powodu panującego upału – przechodniów. Dubaj, choć odległy geograficznie i kulturowo, mógł okazać się wielką szansą dla ich firmy.

Dębski jako pierwszy dostrzegł Burdż Chalifa, najwyższy budynek na świecie, choć jego sylwetkę widać było jakby za mgłą. Jak wyjaśnił taksówkarz, był to efekt bliskiej obecności pustyni i piasku unoszącego się w powietrzu.

Zostawili bagaże w hotelu i pojechali wprost do Dubai World Trade Center, gdzie odbywały się międzynarodowe targi płytek ceramicznych. Zobaczyli setki krzątających się ludzi, przygotowujących stoiska. Na wózkach w alejkach jeździły paczki z glazurą i terakotą wszystkich stylów i rozmiarów. Stoisko firmy Hebet, która po raz pierwszy była na targach, nie należało do największych.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 99% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy