X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Jak uwolnić potencjał rynków wiejskich

PREMIUM

(Nr 146, kwiecień 2015)

Simone Ahuja, Mamta Kapur, Niraj Dawar  · 13 min

Jak uwolnić potencjał rynków wiejskich

PODCZAS GDY W MIASTACH na całym świecie obserwuje się słabnący wzrost popytu na produkty konsumpcyjne, rynki wiejskie w kilku największych gospodarkach wschodzących rozwijają się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Rosnące zarobki przyczyniają się do powstawania coraz liczniejszej klasy średniej, a w takich krajach, jak: Chiny, Meksyk i Republika Południowej Afryki, mieszkańcy terenów wiejskich patrzą na przyszły wzrost dochodów z większym optymizmem niż mieszkańcy miast. W Chinach popyt na wsi zaczął już przewyższać popyt w miastach.

Zjawisko to najłatwiej dostrzec w Indiach. W latach 2009‑2012 wydatki ponad 800 milionów mieszkańców indyjskich wsi osiągnęły wartość 69 miliardów dolarów. To o prawie 25% więcej, niż wydali mieszkańcy miast w tym samym czasie. Prognozowane wskaźniki wzrostu są zdumiewające: według ostatnich szacunków firmy Nielsen, konsumpcja na obszarach wiejskich rośnie 1,5 raza szybciej niż w miastach. Oczekuje się, że do 2025 roku rynek towarów konsumpcyjnych na indyjskiej wsi, oceniany dziś na 12 miliardów dolarów, osiągnie wartość 100 miliardów dolarów...

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 99% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Simone Ahuja

Założycielka Blood Orange Media oraz doradca w CIGB.

Mamta Kapur

jest pracownikiem naukowym Accenture Institute for High Performance i mieszka w Szanghaju i Bombaju.

Niraj Dawar

Profesor w Richard Ivey School of Business, wchodzącej w skład University of Western Ontario w London,w Kanadzie. Wykłada na wydziale marketingu.

Bądź na bieżąco

Odblokuj wszystko!

Trzy tytuły – trzy perspektywy HBRP.pl, ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Powiązane artykuły

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco

Odblokuj wszystko!

Trzy tytuły – trzy perspektywy HBRP.pl, ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Najpopularniejsze tematy