X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Jak udzielać doskonałych rad

PREMIUM

(Nr 76, czerwiec 2009)

Bruce Wasserstein  · 16 min

Niewielu jest tak zdolnych i tak długo obecnych w branży architektów fuzji jak Bruce Wasserstein, przewodniczący rady nadzorczej i prezes Lazarda, firmy specjalizującej się w realizacji przejęć, doradztwie finansowym i zarządzaniu aktywami. W wywiadzie Wasserstein,
który od ponad 30 lat jest jednym z najwybitniejszych specjalistów ds. transakcji fuzji i przejęć, opowiada o tym, w jaki sposób pozyskuje i zarządza utalentowanymi ludźmi. Mówi też, jak tworzy trwałe przedsiębiorstwo oparte na wiedzy, ocenia branże i firmy oraz przygotowuje rekomendacje mające pomóc prezesom różnych firm w odkrywaniu wartości. Jego metoda opiera się na wyjątkowej umiejętności dostrzegania strategicznych przesłanek przemawiających za dokonaniem danej transakcji. Innymi słowy, ocenia, czy plan lub transakcja „mają sens”. Taką ocenę umożliwia mu znajomość szerszego kontekstu i odpowiedzi na pytania: „W jakim kierunku zmierza branża? Jakie czynniki zewnętrzne wywierają na nią wpływ?”. Poszukiwanie sensu kieruje każdym posunięciem Wassersteina i jak dotąd przynosi doskonałe efekty. W swojej karierze pomógł przeprowadzić ponad tysiąc transakcji wartych setki miliardów dolarów. Jego intelekt, kreatywność i upór pozwalają mu rozpracować nawet najbardziej złożone problemy i stworzyć nowatorskie rozwiązania. W epoce specjalizacji Wasserstein podkreśla znaczenie wszechstronności. Przygotowując i realizując transakcje, stawia na wiedzę i umiejętności kreatywnych ludzi z ogólnym doświadczeniem oraz specjalistów z dogłębną znajomością regionu i branży.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 95% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy