X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Jak rozwijać przejmowane marki

PREMIUM

(Nr 147, maj 2015)

François-Henri Pinault  · 8 min

Jak rozwijać przejmowane marki

W 2003 roku dostałem zaproszenie od ojca na obiad do jego ulubionej restauracji w Paryżu, gdzie obaj mieszkamy. Był wówczas przewodniczącym rady nadzorczej Artemis – rodzinnego holdingu kontrolującego między innymi konglomerat PPR, który założył w 1963 roku. Kilka miesięcy wcześniej skończyłem 40 lat; w 1985 roku zdobyłem dyplom szkoły biznesu HEC i od 1987 roku pracowałem w rodzinnej firmie. Przy obiedzie ojciec powiedział, że chce ustąpić i mianować mnie na stanowisko przewodniczącego rady oraz prezesa Artemis. Byłem zaskoczony, że w tym momencie podjął tę decyzję. „Co zamierzasz robić, kiedy przestaniesz pracować?” – spytałem. Ojciec miał 67 lat. Niedawno nieoczekiwanie zmarł jego przyjaciel, który nie zdążył zadbać o sukcesję w rodzinnej firmie. Ojciec czuł więc, że przyszedł czas, by podjąć odpowiednie kroki.

Obiad odbył się w czwartek. Kiedy w następny poniedziałek wszedłem do firmy, znalazłem w gabinecie nowe meble i ojca siedzącego przy biurku...

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 99% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy