X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Jak pobudzić popyt w branżach zależnych od doznań klientów

PREMIUM

(Nr 146, kwiecień 2015)

Carey Rountree  · 6 min

Georgia Aquarium otworzyło swoje podwoje w 2005 roku. Był to wówczas największy tego typu obiekt na świecie. W oceanarium zgromadzono prawie 120 tysięcy zwierząt, żyjących w 60 naturalnych środowiskach, których stworzenie wymagało użycia ponad 30 milionów litrów wody. W pierwszym roku po otwarciu obiekt odwiedziło przeszło 3,5 miliona gości. „Nie potrzebowaliśmy żadnych działań marketingowych - mówi Carey Rountree, starszy wiceprezes do spraw sprzedaży i marketingu. - Był to jeden z tych przypadków, w których, gdy zamykasz drzwi, goście wchodzą przez okno”. Oceanarium cieszyło się tak dużą popularnością, że bilety trzeba było rezerwować co najmniej z sześciomiesięcznym wyprzedzeniem.

Jednak w ciągu kilku lat sytuacja uległa radykalnej zmianie. Frekwencja drastycznie spadła; w 2008 roku zeszła do stałego poziomu około 2 milionów gości rocznie. Zmalały, rzecz jasna, także przychody. Ludzie nadal uwielbiali oceanarium, które nawet po spadku frekwencji pozostało jednym z najczęściej odwiedzanych przez turystów miejsc w stanie Georgia. Obiekt stanął jednak przed wyzwaniem, z którym mają do czynienia wszystkie przedsięwzięcia zależne od doznań klientów - oceanaria, muzea, parki tematyczne i tym podobne po początkowym natłoku gości notują zazwyczaj wyraźny spadek frekwencji spowodowany tym, że oferowane przez nie doświadczenia przestają być nowością...

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 98% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco

Odblokuj wszystko!

Trzy tytuły – trzy perspektywy HBRP.pl, ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Najpopularniejsze tematy