X
Następny artykuł dla ciebie

Konsumenci często zgłaszają świetne pomysły na ulepszenie używanych przez siebie produktów, przez co wiele firm poszukuje nowatorskich rozwiązań z wykorzystaniem metody crowdsourcingu. Owocem wielu kampanii crowdsourcingowych są setki, a nawet tysiące, pomysłów. Niestety, ludzie, którzy je zgłaszają, zazwyczaj spotykają się z lekceważącym milczeniem i brakiem odpowiedzi.

Z przeprowadzonego niedawno badania, obejmującego kampanie crowdsourcingowe 70 159 firm, wynika, że 88% z nich nie zadało sobie trudu, aby odpowiedzieć ludziom, których pomysły nie zostały zaakceptowane. Nic dziwnego więc, że osoby, które po raz pierwszy zgłosiły pomysł i nie spotkały się z żadną reakcją ze strony przedsiębiorstwa, wykazywały mniejszą chęć do tego, aby ponownie zaproponować mu jakieś rozwiązanie. Ludzie, którzy otrzymali powiadomienie o odrzuceniu ich pomysłu, zazwyczaj reagowali na to pozytywnie i czuli silniejszą więź z daną firmą niż osoby, które nie doczekały się żadnego odzewu.

Analiza tekstowa wykazała, że odmowy z wyjaśnieniem, dlaczego pomysł nie znalazł uznania, jeszcze bardziej pogłębiały pozytywne uczucia pomysłodawców wobec firmy, zwłaszcza wtedy, gdy były podobne do zgłoszeń pod względem językowym (na przykład jeśli zgłoszenie cechował styl formalny, odmowa mogła mieć podobny charakter). „Z naszego badania wynika, że menedżerowie powinni odrzucać zgłoszenia w sposób jawny, aby pielęgnować w pomysłodawcach chęć kontynuowania kontaktów z organizacją” – piszą naukowcy. Autorzy badania twierdzą również, że jego wyniki mogą być pouczające dla firm z branży venture capital i innych organizacji, które mają w zwyczaju odrzucać wiele propozycji. 

PRZECZYTAJ TAKŻE: Nowa definicja potrzeb klienta »

Lojalność czy znaczenie? Na czym dziś powinien koncentrować się marketing? 

Joshua Bellin , John Zealley , Robert Wollan

Strategia utrzymania klienta, która opiera się na „kupowaniu” lojalności za pomocą nagród, rabatów czy zniżek, pociąga za sobą wysokie koszty. Ale dziś może również oznaczać konieczność zrezygnowania z czegoś bezcennego: posiadanego znaczenia.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy