X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Jak odnaleźć szanse w ograniczeniach

PREMIUM

(Nr 161-162, lipiec - sierpień 2016)

Rami Goldratt  · 5 min

W warunkach dużej zmienności rynku działanie według planu ustalonego ze znacznym wyprzedzeniem nie zdaje egzaminu. Aby odnosić sukcesy w niestabilnym otoczeniu, organizacja musi wykazywać nieustanną gotowość do uczenia się oraz dokonywania częstych korekt wcześniejszych prognoz.

O tym, jak radzić sobie z coraz mniej dokładnymi prognozami rynkowymi, opowiada Rami Goldratt, prezes firmy Goldratt Consulting, specjalizującej się w teorii ograniczeń (Theory of Constraints – TOC).

Jak odnaleźć szanse w ograniczeniach

Każdy menedżer codziennie musi mierzyć się z licznymi ograniczeniami. Można więc uznać, że zna to zagadnienie na wylot. Dlaczego teoria ograniczeń miałaby przynieść nową jakość w zarządzaniu przedsiębiorstwem?

Starając się zaoferować konsumentom właściwy produkt we właściwym miejscu i właściwym czasie, przedsiębiorstwa wykorzystują prognozy, które z jednej strony opierają się na przeszłości, a z drugiej – dotyczą przyszłości. Menedżerowie zwykle oczekują, że dokładność oraz sprawdzalność ich prognoz będą się zwiększać z czasem, w miarę jak gromadzą coraz więcej doświadczenia w swojej branży. Zdecydowana większość menedżerów, z którymi rozmawiam, ocenia jednak, że tak się nie dzieje, a wielu z nich przyznaje wręcz, że opracowanie dokładnych prognoz staje się z czasem coraz trudniejsze. Rezultatem jest występowanie w firmach sprzedażowych poważnych nadmiarów albo braków zapasów.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 98% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy