X
Zdobądź pewne komepetencje w niepewnych czasach
30 szkoleń tematycznych online.
Nawet 5 szkoleń w cenie 1!
87,6% zadowolonych klientów
Kup >>
300 od 59

Jak nie stracić szansy na stanowisko prezesa

PREMIUM

(Nr 76, czerwiec 2009)

Marshall Goldsmith  · 15 min

Jeśli starasz się o stanowisko prezesa, miej się na baczności. Wielu namaszczonych sukcesorów odkrywa ze zdumieniem, że droga do gabinetu CEO jest zatarasowana. Przeszkodę stanowią zazwyczaj błędy w relacjach z jedną z sześciu głównych grup interesariuszy: urzędującym prezesem, menedżerami na równorzędnych stanowiskach, bezpośrednimi podwładnymi, klientami, analitykami i udziałowcami oraz zarządem.Sukcesja nie jest procesem całkowicie racjonalnym. Kwestie personalne, ego i emocje wpływają na decyzje o wyborze następnego CEO równie mocno jak logika biznesowa. Aby zapewnić sobie awans, potencjalni następcy muszą wzmocnić relacje z interesariuszami, których zaangażowania potrzebują, aby odnieść sukces w roli CEO. Wymaga to utrzymywania delikatnej równowagi na wielu płaszczyznach. Kandydat musi na przykład manifestować gotowość do objęcia sterów firmy, a równocześnie wspierać urzędującego prezesa, okazywać szacunek menedżerom na równorzędnych pozycjach i udowadniać, że potrafi podejmować trudne decyzje, nie narażając się swoim podwładnym. Bardzo ważne jest też, aby ustalić, czy nie popełniłeś w przeszłości błędów, które wymagają zmiany stylu zachowania lub podejścia do budowania kontaktów. Urzędujący CEO może być źródłem bezcennych wskazówek.Budowanie lepszych relacji z interesariuszami wymaga czasu, wysiłku i ostrożności, która może być nużąca. Ale menedżerowie, którzy podejmują odpowiednie starania, mają dużo większe szanse na objęcie wymarzonego stanowiska i w końcu stają się skuteczniejszymi liderami.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 94% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy