Kryzys zaufania

X
Następny artykuł dla Ciebie

Jak mózg decyduje, komu zaufać

PREMIUM

Paul J. Zak

Ten artykuł dostępny jest także w wersji audio. Zaloguj się lub zostań prenumeratorem i słuchaj bez ograniczeń!

Dowiedz się, co na ten temat mówi neuronauka.

Zaufanie jest warunkiem funkcjonowania globalnej gospodarki – bez niego większość transakcji rynkowych nie doszłaby do skutku. Jest ono także znakiem rozpoznawczym wysoce efektywnych organizacji. Pracownicy firm cechujących się wysokim poziomem zaufania są bardziej produktywni, bardziej zadowoleni ze swojej pracy, więcej z siebie dają, rzadziej rozglądają się za nową posadą, a nawet cieszą się lepszym zdrowiem niż osoby pracujące w firmach, w których poziom zaufania jest niski. Firmy, które zasługują na zaufanie klientów, są przez nich nagradzane większą lojalnością i wyższym poziomem sprzedaży. A negocjatorzy, którzy budują wzajemne zaufanie, mają większe szanse zawrzeć porozumienie przynoszące korzyści obu stronom.

Pomimo niekwestionowanego znaczenia zaufania w działalności gospodarczej jego neurobiologiczne podstawy były do niedawna niezbyt dobrze znane. W ciągu ostatnich 20 lat badacze odkryli jednak, dlaczego ufamy nieznajomym, które zachowania liderów skutkują utratą zaufania i w jaki sposób zdobycze neuronauki mogą pomóc pracownikom w budowie wzajemnego zaufania, a firmom – w wygenerowaniu większego zysku.

...

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy