X
Następny artykuł dla Ciebie

Jak jednocześnie zwiększyć innowacyjność i spójność działań w organizacji

PREMIUM

(Nr 101-102, lipiec - sierpień 2011)

Robert Morison, Michael J. Earl, James I. Cash

Nieustające poszukiwania możliwości wzrostu skłaniają prezesów firm do zwrócenia się o pomoc do dyrektorów IT i podlegających im działów. Technologia informacyjna stanowi bowiem istotny składnik dwóch podstawowych źródeł wzrostu: innowacyjności i integracji. Tempo rozwoju innowacyjności zależy często od umiejętności sprawnego koordynowania prac ponad barierami organizacyjnymi. Innowacyjność osiąga bowiem właściwą skalę i efekt tylko wtedy, gdy staje się integralną częścią szerszej działalności operacyjnej. A mimo to, piszą autorzy niniejszego artykułu, w większości dużych korporacji innowacyjność i integracja są wciąż działaniami „wbrew naturze”. Stanowczo zbyt wielu dużym przedsiębiorstwom znacznie lepiej wychodzi hamowanie innowacyjności niż kapitalizowanie wartości innowacji, a optymalizacja lokalnych operacji zwykle przebiega sprawniej niż integrowanie ich dla dobra całej organizacji i jej klientów.
Aby wspomniane działania nabrały charakteru zwykłych czynności, autorzy rekomendują utworzenie dwóch grup wspieranych przez zespoły IT i nowoczesne technologie informacyjne, a mianowicie Rozproszonej Grupy Innowacyjnej (DIG) i Grupy Integrowania Przedsiębiorstwa (EIG).

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy