X
Następny artykuł dla Ciebie

Dlaczego tak trudno ugruntowanym na rynku firmom uzyskać dalszy wzrost dzięki innowacjom w modelu biznesowym? Otóż przedsiębiorstwa nie rozumieją wystarczająco dobrze obecnego schematu działania, przez co nie potrafią określić, czy współgra on z nowymi możliwościami, jakie oferuje rynek, czy też będzie hamował ich wykorzystanie. Nie mają także pojęcia, jak – w razie potrzeby – zbudować nowy model.
Odnoszące sukcesy firmy prowadzą działalność według określonego schematu, który można podzielić na cztery elementy: (1) propozycję wartości dla klienta, dzięki której ważne dla nabywcy zadanie zostanie wykonane lepiej, niż zrobiłaby to konkurencja; (2) formułę zysków, która określa sposób, w jaki firma zarabia na ofercie, oraz (3) kluczowe zasoby i (4) kluczowe procesy niezbędne, by tę propozycję zrealizować.
Przełomowe okazje rynkowe, zmieniające reguły gry w branży, przynoszą całkowicie nowe propozycje wartości dla klienta: albo umożliwiają wykonanie zadania w znacznie lepszy sposób, albo pomagają rozwiązać nierozwikłany dotychczas problem, albo też pozwalają na obsługę dotychczas ignorowanej bazy nabywców. Wykorzystanie takich możliwości nie zawsze wymaga nowego modelu biznesowego. Często jednak jest on potrzebny, by wykorzystać nową technologię, jest niezbędny, gdy chcemy zwrócić się do zupełnie nowej grupy nabywców, a już na pewno jest konieczny, gdy firma o ugruntowanej pozycji chce odstraszyć potencjalnych innowatorów.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Henning Kagermann

Henning Kagermann jest jednym z prezesów SAP AG z siedzibą w Walldorf w Niemczech.

Clayton M. Christensen

Profesor zarządzania w Harvard Business School w Bostonie. 

Mark W. Johnson

Mark W. Johnson jest prezesem Innosight, firmy zajmującej się innowacjami i doradztwem strategicznym, którą założył w 2000 roku razem z Claytonem M. Christensenem. Napisał książkę "Seizing the White Space: Business Model Innovation for Transformative Growth and Renewal", 2010, Harvard Business School Press. Mieszka w Bostonie.

Bądź na bieżąco

Powiązane artykuły

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy